DIY / BY LINDA JENSEN LEOPARD DRESS

BY LINDA JENSEN dress

Jeg lagde meg denne kjolen for noen uker siden. Den er helt enkel, med korte ermer. Jeg elsker stoffet fra Stoff & Stil, det er så mykt og litt tykkere enn vanlig! 

#mote #moteblogg #antrekk #dagensantrekk #diy #kreativ #sy #sydetselv #bylindajensen

PREVIEW

DIY / BY LINDA JENSEN METALLIC LEATHER JACKET

BY LINDA JENSEN leather jacket 

Jeg lagde meg denne skinnjakken for noen dager siden. Jeg elsker stoffet, og siden stoffet er mye i seg selv så valgte jeg å droppe glidelås og lommer. Jeg bruker aldri å lukke igjen jakken uansett, så da ble det også litt mindre jobb. Jeg ble superfornøyd med jakken, og jeg kommer nok til å bruke den mye utover høsten. 

Stoffet er kjøpt på stoff og stil og mønsteret har moren min laget. 

Hva syns dere om jakken? 

#mote #moteblogg #antrekk #dagensantrekk #bylindajensen #sydetselv #kreativ #klesdesigner #design 

BY LINDA JENSEN / NEW YEARS EVE PEPLUM DRESS

BY LINDA JENSEN dress

Her er den ene kjolen jeg tok bilder av i går. Denne kjolen sydde jeg meg til nyttårsaften, men jeg har helt glemt å vise dere bilder av den. Jeg var en av de som ikke likte peplum så godt da det først ble trendy, men etterhvert falt jeg for den jeg også. Denne kjolen lagde jeg dagen før nyttårsaften, så jeg var litt sent ute (akkurat som året tidligere), hehe. Jeg elsker det metalliske stoffet på brystet, og det gjør kjolen litt ekstra utenom å bli for mye.

Hva syns dere om kjolen?

#mote #moteblogg #fashion #bylindajensen #sy #sydetselv #diy #gjørdetselv #kreativ #antrekk #outfit #dagensantrekk

NEW HAIRCOLOR

Hei dere! Lenge siden jeg har vært innom her nå. Dagen før 17. mai bleket jeg håret enda litt lysere enn sist. Jeg regner med at sølvshampoen min og jeg blir bestevenner fremover. Snart er fargen sånn jeg vil ha det, selv om det tar litt tid. Gleder meg til å få alt ferdig! I tillegg har jeg i dag tatt bilder av 3 kjoler jeg ikke har vist dere tidligere. Bildene er ikke ferdig redigert ennå, men viser dere mest sannsynlig i morgen. 

Ha en fin kveld alle sammen <3

#bylindajensen #hår #blond #frisyre #krøller #mote #moteblogg

DIY BY LINDA JENSEN / TWIN SET

BY LINDA JENSEN twin set

Hei dere! I går lagde jeg meg dette settet. Toppen ble veldig mye kortere enn planlagt, men jeg er fortsatt fornøyd. Jeg elsker fargen og printet på stoffet, syns det er utrolig kult med sånt mønster til sommeren.

Hva syns du? Ha en fin dag <3

#mote #bylindajensen #diy #kreativ #sy #twinset #trend

NEW IN / BY LINDA JENSEN MINT BODYCON DRESS

BY LINDA JENSEN dress GLITTER necklace

Her er en ny kjole jeg har laget meg. Det er en super enkel bodycon kjole! Denne er så enkel og det betyr at jeg kan gjøre så mye med den! Det er ingen detaljer på den, bortsett fra at ryggen er litt lenger ned enn halsen. Jeg elsker fargen og pasteller er jo også supertrendy til sommeren.

Hva syns du om den nye kjolen? Noen som er interesserte i en liten giveaway??

#mote #moteblogg #antrekk #outfit #dagensoutfit #stil #trend #pastell #mint #kjole #bylindajensen #diy #kreativ #sy #sydetselv #glitter

DIY BY LINDA JENSEN BODYCON CUT-OUT DRESS

BY LINDA JENSEN dress CUBUS jacket GLITTER jewelries

Her er den nye kjolen jeg har sydd meg! Jeg er så fornøyd med den! Stoffet jeg har brukt var en restbit, så den var ekstra billig også noe som er supert. Stoffet er egentlig ganske gjennomsiktig, men jeg har fóret det med et hudfarget stoff. Jeg elsker detaljen på magen, og jeg har brukt samme mønster foran og bak, så jeg kan også bruke den bakfrem så jeg får detaljen på ryggen!

Denne kjolen passer perfekt både til hverdags og fest, hvor du kan pynte den opp med heler og kanskje en blazer og hvor du kan pynte den ned med sneakers og skinnjakke. Hva syns du om den nye kjolen min?

#mote #antrekk #dagensoutfit #outfit #moteblogg #sy #sydetselv #kreativ #diy #bylindajensen #stil #trend #kjole #magekjole

NEW DRESS / PREVIEW

BY LINDA JENSEN dress

Hei dere! Her er en sniktitt på den nye kjolen jeg har laget. Jeg elsker denne kjolen, og den passer til å så utrolig mye. Jeg kan pynte den både opp og ned. Som dere ser så har også stoffet litt mønster i seg, og siden stoffet er i svak rosafarge, så gjør mønsteret veldig mye. Jeg har også en liten glippe ved magen!

Jeg legger ut resten av bildene senere i kveld! Ha en fin dag <3

#mote #antrekk #bylindajensen #sy #sydetselv #diy #kreativ #klesdesign #moteblogg #dagensoutfit #outfit

(DIY) BY LINDA JENSEN MUSCLE TANK + SKATER SKIRT

BY LINDA JENSEN skirt and top GLITTER necklace and rings

For noen dager siden lagde jeg meg dette skjørtet og denne toppen. Jeg elsker sånne topper! De passer både til bukser, shortser og skjørt, og du kan ha de til hverdags, men også pynte de opp til fest. Jeg liker veldig godt sånne enkle plagg som kan brukes til mye. Jeg elsker mønsteret på skjørtet, og siden jeg ikke går med så mye mønster fra før av, er det på tide med litt mønster til sommeren!

Nå skal jeg straks på kino med jobben, og til anledningen lagde jeg meg en supersøt sommerkjole i mønster(!). Jeg legger ut bilder av den senere.

Ha en fin dag alle sammen <3

#mote #antrekk #outfit #dagensoutfit #lookbook #sommer #vår #stil #bylindajensen #sy #sydetselv #kreativ #diy

TODAY'S LOOK / ALL BY LINDA JENSEN

BY LINDA JENSEN cardigan, top and shorts

Hei dere! For et nydelig vær det er ute! Da jeg skulle ta bilder av denne toppen jeg lagde meg i går fant jeg fort ut at jeg verken trengte strømpebukse eller cardigan. Jeg elsker mønsteret på denne toppen. Perfekt til sommeren. Nå er det snart grillings, så dere får kose dere resten av dagen <3

#mote #antrekk #dagensoutfit #outfit #bylindajensen #sommer #vår #stil #diy #sy #sydetselv

DIY BY LINDA JENSEN / LEOPARD SKIRT AND WHITE TOP

BY LINDA JENSEN skirt and top

Her er to nye plagg jeg har sydd meg! Jeg brukt dette hvite "ruglete" stoffet til toppen og leopardstoffet til skjørtet! Jeg elsker antrekket, men toppen ble litt vid (har ikke stryket den ennå, hehe). Følg med videre på tutorial på dette skjørtet!

#mote #bylindajensen #diy #kreativ #sy #sydetselv #antrekk #outfit #dagensoutfit

WORK IN PROGRESS / LEATHER LEGGINGS

WORK IN PROGRESS / BY LINDA JENSEN

Her er noen bilder av en skinntights jeg driver med! Jeg skal prøve å ta litt fler bilder da jeg faktisk syr plagget, og det er kanskje litt interessant for dere også? Mønsteret på denne tightsen har jeg laget selv, og ettersom hva jeg ønsker å lage av detaljer har jeg delt opp mønsteret i flere biter. På denne tightsen har jeg sømmer ved knærne, og jeg skal også sy på glidelås på hver side av anklene som en ekstra liten detalj.

#mote #bylindajensen #diy #sy #skinn #skinnbukse #gjørdetselv #sy

NEW IN / FABRICS

STOFF & STIL / fabrics

På fredag dro jeg til Stoff & Stil for å kjøpe mer stoff! Vi har utrolig mye stoff hjemme, men jeg vil liksom alltid ha noe nytt! Med nytt stoff blir jeg mer motivert til å sy enda mer, men jeg må også bli flinkere til å faktisk bruke opp det stoffet jeg kjøper før jeg drar på ny shoppingrunde.

Jeg kjøpte med meg 2,5 meter med jukseskinn. Dette er veldig mykt og er det samme stoffet som er brukt på dette skjørtet. Det passer super til shorts, skjørt og topper, og jeg bruker det også mye til detaljer på plagg. Det lilla stoffet er egentlig et møbelstoff, men jeg har tenkt til å lage meg en bikerjakke/blazerjakke av dette. Lilla er favorittfargen min, og jeg elsket mønsteret! Leopard stoffet kommer jeg til å lage meg et enkelt skjørt av, regner jeg med, og det andre mønstrete stoffet skal jeg lage meg en skjorte av! De to siste hvite stoffene kommer jeg til å lage enkle topper/tskjorter av, med litt enkle detaljer som passer fint til vår og sommer.

Jeg tenkte forresten å lage en bitteliten tutorial på hvordan jeg lager enkle blyantskjørt, så rop ut om dere er interesserte i det!

#mote #klesdesign #bylindajensen #byme #kreativ #inspirasjon #diy #gjørdetselv #stoff #sying #sy

NEW IN - BY LINDA JENSEN

BY LINDA JENSEN

Hei dere! Jeg har ikke sydd meg noe nytt på en stund, så i går måtte jeg bare få sydd meg noe! Det endte med to skjørt og to vesker! Det er første gang jeg har laget vesker, så jeg er superfornøyd med de! Jeg håper å få laget litt mer avanserte vesker senere, men jeg syns disse to var en god start! Jeg har sydd på nagler for hånd som jeg kjøpte fra Ebay i fjor. Endelig får jeg bruk for dem! Jeg kommer også til å kjøpe meg lenker og sy på to enkle ringer på sidene av vesken. Jeg syns det er så slitsomt å måtte holde i vesken hele tiden, men i mellomtiden får det bare gå.

De to skjørtene jeg har sydd meg er helt enkle pencil skjørt. Det er skinn skulle egentlig være assymetrisk, men resultatet ble ikke noe særlig så jeg kuttet det av og la det opp likt. Glidelåsen er bare som pynt og den har jeg bare sydd på skjørtet etter det var ferdig!

Hva syns du?

#mote #nytt #bylindajensen #kreativ #sy #sydetselv #diy #madebyme

YESTERDAY'S LOOK / BY LINDA JENSEN LONG CARDIGAN

BY LINDA JENSEN cardigan and top

Her er gårsdagens antrekk, og også den nye cardiganen jeg har laget. Jeg liker den veldig godt! Selv om den er utrolig enkel så passer den så godt til mange forskjellige antrekk! Beklager bildekvaliteten, men når det er så grått ute som det er nå pluss at det blåser en del ute så er dette det beste jeg får.

Jeg har også forresten klippet meg og farget håret. Mot våren og sommeren vil jeg ha lysere hår igjen! Jeg skal ikke gå for den HELT blonde looken, men jeg vil ha ombre med litt naturlig ettervekst og lysere i lengdene. Dette er ikke det ferdige resultatet! Det skal bli mye lysere! Jeg har også klippet en god del, litt over 10 centimeter!

Hva syns dere?

#mote #fashion #bylindajensen #sy #sydetselv #diy #kreativ #antrekk #outfit #dagenantrekk #hår

DIY BY LINDA JENSEN LEATHER JACKET

BY LINDA JENSEN leather jacket

Her er den nye skinnjakken jeg har sydd meg! Jeg ELSKER den! Det er "skinn" på ermene og vanlig sort kåpestoff på kroppen. Jeg har også laget litt bikerinspirerte detaljer på skuldrene som dere ser, og jeg er så fornøyd! Hva syns du?

Flere bilder av dagens antrekk kommer i morgen! Ha en fin kveld alle sammen!

#bylindajensen #skinnjakke #antrekk #outfit #dagensoutfit #sy #mote #sydetselv #kreativ

TUESDAY

BY LINDA JENSEN cardigan and dress

Nå skal jeg straks på jobb, men tenkte bare å stikke innom her for å si hei først. Jeg har ikke rukket å tatt noen bilder i dag, så det får bli disse som ikke har blitt publisert før. Jeg elsker denne cardiganen! Har lyst til å bruke den hele tiden! Strikkestoffet er så godt, og jeg elsker at den er så lang.

Ellers blir det ikke noen innlegg fra meg før i morgen kanskje. Jeg kommer nok til å sy litt etter jobb i morgen, og hvis det blir til det skal jeg prøve å få tatt bilder av det jeg syr på onsdag. Vil dere se litt bilder fra da jeg lager plaggene og?

Ha en fin dag alle sammen!

#bylindajensen #byme #diy #kreativ #mote #antrekk #dagensoutfit #outfit #fashion #sy #sydetselv

DIY BY LINDA JENSEN - CARDIGAN AND CASUAL DRESS

BY LINDA JENSEN cardigan and dress GLITTER jewelries

Her er dagens look og bilder av den nye cardiganen jeg har laget og en kjole jeg lagde meg for noen måneder siden! Jeg virkelig elsker cardiganen! Den er laget av et strikkestoff og ermene er i velour. Dissse lange cardiganene er så stilige syns jeg! Jeg tror jeg kommer til å lage meg en i et tynt sort stoff og, som passer til litt mer. Denne blir litt tykkere og ligner mer på en jakke noen dager.

Hva syns dere forresten om bildene denne gangen? De er litt annerledes enn hva jeg pleier, og redigeringen er også ulik. Jeg må si jeg likte det veldig godt!

Om noen av dere som leser denne bloggen bor i Akershus/Oslo, så tar jeg også på meg syoppdrag! Send meg en mail på linda.jens1@live.no for dere som er interesserte!

#mote #fashion #bylindajensen #diy #sy #sydetselv #byme #antrekk #dagensantrekk #outfit #dagensoutfit

DIY BY LINDA JENSEN LEATHER DETAILS

BY LINDA JENSEN sweater and leggings

I dag har jeg laget meg denne genseren! Jeg har tenkt på å lage en genser med skinndetaljer en stund nå, så nå har jeg endelig fått laget meg en! Jeg er veldig fornøyd med hvordan genseren ble og jeg syns stoffet på genseren passet perfekt med skinnet. Leggingsen begynte jeg på for noen dager siden, og jeg gjorde den ferdig i dag. Jeg elsker den, og den går vel til alt jeg har i klesskapet mitt. 

Bildene ble litt mørke i dag, men jeg rakk ikke ta noen bilder før det begynte å bli mørkt, så de ble som de ble. Hva syns du om bildene? 

#mote #fashion #diy #sy #sydetselv #kreativ #bylindajensen #antrekk #outfit #dagensoutfit

DIY BY LINDA JENSEN PEPLUM TOP AND LEGGINGS

BY LINDA JENSEN top and leggings

Hei dere. Her har dere litt bedre bilder av toppen og leggingsen jeg lagde meg for litt siden. Jeg ELSKER toppen! Peplum'en er perfekt og akkurat sånn jeg ville ha den. I midten av toppen har jeg et velourstoff med et blomstermønster på, kanskje litt vanskelig å se, men i riktig lys så er det en utrolig fin detalj. Leggingsen er jeg også veldig fornøyd med utenom at stoffet blir så vidt etter kort tid.

Mønsteret på toppen har moren min laget, mens jeg har laget peplum mønsteret og mønsteret til leggingsen. Stoffene er kjøpt på Stoff & Stil.

Jeg prøvde å ta noen bilder i dag av en cardigan og en ny bukse jeg har laget, men bildene ble ikke noe bra i det hele tatt så jeg får ta nye bilder en annen dag! Hva syns du om plaggene?

#mote #fashion #bylindajensen #diy #sy #sydetselv #gjørdetselv

PREVIEW

I dag har jeg tatt  noen bilder av en topp og jeg bukse jeg nylig har sydd meg. Jeg rekker ikke å redigere og legge alt ut nå, så dere får resten av bildene senere. Jeg har sydd meg masse nytt i det siste som også snart skal tas bilde av så dere får se. Stay tuned.

#mote #bylindajensen #diy #fashion #gjørdetselv #sydetselv #sy #kreativ

DIY BY LINDA JENSEN - TODAY`S LOOK

BY LINDA JENSEN jacket, top and tights

Her er bedre bilder av jakken og tightsen jeg lagde meg for litt siden. I går lagde jeg også denne toppen. Toppen er laget av chiffon og med "skinn" detaljer ved halsen. Nå skal jeg fortsette å sy mer! Ha en fin dag <3

#mote #bylindajensen #diy #sy #sydetselv #kreativ #stil

DIY BY LINDA JENSEN NEWS

BY LINDA JENSEN jacket, top and tights / GLITTER necklace

På søndag før jobb bestemte jeg meg for å lage en ny jakke. Den er litt Chanel inspirert i modellen noe som egentlig ikke er min stil i det hele tatt, men det er gøy å prøve ut nye ting. Siden stoffet på jakken er så enkelt og casual, valgte jeg å sy på skråbånd i sateng rundt kantene. Tightsen lagde jeg også på søndag. Jeg elsker denne tightsen! Den er kjempetynn (veldig gjennomsiktig), men den er SÅ behagelig!

Nå skal jeg straks begynne på nyttårskjolen min! Jeg har skal også sy nyttårskjole til to av venninnene mine + lage et par barnekjoler som venninnen min skal gi bort i julegave! Så det blir litt stress, men det er så morsomt!

Hva syns du om plaggene? 

#mote #bylindajensen #diy #gjørdetselv #sy #sydetselv #glitter #kreativ

DIY BY LINDA JENSEN BLACK AND GREY COAT

BY LINDA JENSEN coat

Her er den nye kåpen jeg har laget! Jeg er så fornøyd! Den er akkurat som jeg ville ha den, både lengden, stoffene, lommene, ja alt! Jeg laget også et lite belte til jakken. Når jeg har på beltet blir kåpen litt penere og ordentlig så det passer perfekt da jeg skal noe spesielt eller ha på meg kjole feks. Jeg er allerede godt på vei med min neste kåpe, og det blir flere syprosjekter fremover! Så stay tuned!

#mote #bylindajensen #kåpe #diy #sydetselv #kreativ 

DIY BY LINDA JENSEN EMBELLISHED BEANIE

BY LINDA JENSEN lue

I går sydde jeg meg denne luen! Disse luene er supertrendy nå i høst og man ser mange forskjellige varianter med skrift på. På Glitter har vi vært helt utsolgt for de og vi har også fått inn noen med nagler på. Jeg hadde lyst på litt ekstra på min, så jeg sydde på steiner for hånd. Jeg syns den ble veldig kul, men det er ikke helt min stil så jeg tenkte å kanskje gi den bort. Noen som er interessert i en liten giveaway? Hva syns du om luen?

#mote #beanie #diy #gjørdetselv #sydetselv #sy #kreativ

Følg meg på Instagram og Bloglovin

DIY BY LINDA JENSEN EMBELLISHED SWEATER

BY LINDA JENSEN genser

Hei dere! For noen dager siden lagde jeg meg denne genseren. Stoffet og modellen er ganske kjedelig alene, så jeg bestemte meg for å pynte den litt. I sommer kjøpte jeg meg mange forskjellige store steiner på Ebay, og nå fikk jeg endelig bruk for dem. En veldig fin og enkel måte å gjøre om et plagg på. Steinene er sydd på for hånd, og jeg syns det gjorde seg veldig bra på genseren. Jeg har planer om flere plagg med disse store steinene på! Jeg legger ut dagens antrekk senere, så da får dere se genseren ordentlig på! Ha en fin dag! 

#mote #bylindajensen #diy #gjørdetselv #sy #sydetselv #strass #klær #klesdesign

Følg meg på Instagram og Bloglovin

STOFF & STIL

CUBUS skinnjakke

I dag har jeg vært på Stoff & Stil for å handle meg mer stoff! Denne gangen kjøpte jeg stoffer for å lage cardigans og forskjellige gensere! Det ble en del mørke stoffer, da det som regel er det jeg går med mest om høsten og vinteren. Jeg kjøpte også et nydelig stoff som jeg skal sy meg jakke av! Nå skal jeg fortsette å sy! Kos dere resten av kvelden! 

#mote #klær #diy #bylindajensen #gjørdetselv #sy #stoffogstil 

Følg meg på Bloglovin og Instagram

DIY BY LINDA JENSEN PURPLE CARDIGAN W/POCKETS

BY LINDA JENSEN CARDIGAN (DIY)

Never mind at cardiganen er rynkete (har brukt den på jobb i dag, hehe). Her er cardiganen jeg lagde meg i går. Jeg er veldig fornøyd med den! Den er som sagt litt lenger enn den forrige jeg lagde og jeg valgte å sette inn en splitt bak og lommer foran. Størrelsen på lommene ble akkurat som jeg ville ha den og proporsjonen er perfekt! Mønsteret jeg har brukt er det moren min som har laget og stoffet er kjøpt på Stoff & Stil. Hva syns du?

#mote #diy #doityourself #gjørdetselv #cardigan #bylindajensen 

Følg meg på Bloglovin og Instagram

IN PROGRESS

I går begynte jeg på en ny cardigan. Det ble samme modellen som den med paljetter (se den her), men denne gangen valgte jeg en litt lengre versjon og jeg sydde også på lommer. Nå er jeg på jobb, men jeg skal prøve å få rukket å tatt bilder av den da jeg kommer hjem. Om noen lurer på hvor jeg får tak i mønster og stoff, så er det enten moren min eller jeg som lager mønster selv og stoffene er kjøpt på Stoff & Stil eller stoffbutikker i Oslo. Ha en fin dag alle sammen. 

#inprogress #diy #kreativ #gjørdetselv

Følg meg på Bloglovin og Instagram

DIY BY LINDA JENSEN SEQUIN CARDIGAN

BY LINDA JENSEN cardigan (diy) GLITTER scarf & necklace

Her er cardiganen jeg har sydd meg. Dette er egentlig ikke helt min stil, men jeg hadde lyst til å prøve noe nytt så da ble det en glitter cardigan! Jeg er veldig fornøyd og kommer til å bruke den! Jeg holder allerede på å planlegge en ny jeg skal, men den kommer til å bli lenger. Jeg syns denne ble litt for kort, men det er kanskje likesågreit siden den er så "mye" fra før av. Hva syns du om cardiganen? 

#mote #diy #bylindajensen #sydetselv #sy #kreativ #glitter #paljetter #cardigan

Følg meg på Bloglovin og Instagram

DIY PREVIEW

En liten preview på hva jeg har laget meg i dag! Legger ut resten av bildene senere i kveld! Stay tuned!

#mote #bylindajensen #diy #sydetselv #sy #paljett #cardigan #antrekk

Følg meg på Bloglovin og Instagram

DIY BY LINDA JENSEN PEPLUM TOP

BY LINDA JENSEN peplum top (DIY)

Her er peplum toppen jeg lagde i går. Jeg ble så fornøyd med toppen. Siluetten og lengden er akkurat som jeg vil ha den. Jeg elsker dette stoffet og fargen er perfekt til høsten og vinteren! Stoffet er kjøpt på Stoff & Stil og mønsteret har jeg laget selv. Hva syns dere om toppen? 

EDIT: Nå går det an å sende en kommentar! 

#mote #diy #gjørdetselv #sy #peplum #bylindajensen

PEPLUM TOP INSPIRATION

NELLY TOPS 

I går lagde jeg meg en ny topp! Jeg valgte å gå for peplum denne gangen. Jeg har likt peplum lenge, men jeg har ikke villet gå i det selv. Jeg føler ikke at det er helt min stil og at det passer meg så godt, men etter å ha sett uttallige variasjoner og stiler så har jeg valgt å lage min egen. Min variant ble superenkel med en litt lenger peplumkant. Stoffet er i et nydelig lilla/rødt stoff som passer perfekt for høsten og vinteren! Legger ut bilder av toppen senere i kveld! 

#peplum #mote #diy #gjørdetselv